OGŁOSZENIE Wójta Gminy Garwolin w sprawie aktualizacji gminnej ewidencji zabytków
OGŁOSZENIE
Wójta Gminy Garwolin
w sprawie aktualizacji gminnej ewidencji zabytków
Zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. (Dz. U. 2003 Nr 162 poz. 1568) o Ochronie zabytków i opiece nad zabytkami Wójt jest zobowiązany do opracowania gminnej ewidencji zabytków, która jest podstawą do sporządzania programu opieki nad zabytkami. Wójt prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy.
W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte:
- zabytki nieruchome wpisane do rejestru;
- inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków;
- inne zabytki nieruchome wyznaczone przez wójta w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.
Z dniem 4 października 2019 r. Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 10 września 2019 r. zmieniono rozporządzenie w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem. Tym samym zmieniony został wzór karty adresowej gminnej ewidencji zabytku. Biorąc pod uwagę powyższe niezbędna jest aktualizacja gminnej ewidencji zabytków i opracowanie nowych kart adresowych. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych danych od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, kolejnym etapem będą prace w terenie polegające na wykonaniu dokumentacji fotograficznej.
Prace inwentaryzacyjne odbędą się w terminie od 14 do 16 kwietnia 2023 r.
Wójt Gminy Garwolin zwraca się z uprzejmą prośbą do mieszkańców Gminy Garwolin o udostępnienie w miarę możliwości terenów obiektów zabytkowych w celu poprowadzenia badań (dokumentacja fotograficzna) oraz nieutrudnianie prac dokumentacyjnych.
Osoba inwentaryzująca będzie posiadała upoważnienie Wójta Gminy Garwolin do przeprowadzenia dokumentacji.
Obowiązujący wykaz obiektów ujętych w gminnej ewidencji zabytków znajduje się na stronie internetowej Urzędu Gminy.